how2make4eat

how2make4eat

петък, 29 юни 2012 г.

Бухти

В началото ми се струваха сложни за правене, но после след като започнаха сами да се обръщат ми станаха една от любимите за правене бързи закуски.

Баба ми, естествено ги правеше страхотни, но тайната научих от леля Райна, нейна племенница. Те биха се засмяли на думата "тайна", но за мен си беше загадка как така сами се обръщат в тигана и не остават сурови.
Ето рецептата:

1 кофичка кисело мляко
1 чаена лъжица сода
1 яйце
брашно, колкото поеме до лепкаво тесто

Разбивате яйцето. Обърквате содата в киселото мляко - да шупне, прибавяте към яйцето и сипвате брашно, като бъркате, бъркате...
Тайната:

1) За да се обръщат сами в тигана, трябва мазнината да е достатъчно дълбока /бухтите да не опират дъното/ и да има разстояние помежду им, за да се преобръщат сами.

Мисля, че въздуха в тях ги кара да се въртят ;)



2) За да не остават сурови, трябва да са малки. Използвам чаена лъжичка, за да загребвам от тестото. После го избутвам, възможно най-близо до мазнината, за да са кръгли /ако ги пускате от високо, стават разтегливи и безформени/.

3) За да са неустоими слагам малко захар още в киселото мляко. Така първите изчезват без нищо, а после ги сервирам със сирене, сладко, пудра захар.

Успех с бухтите!

1 коментар:

  1. Милена, страхотна рецепта :) Ще бъде изпробвана :)

    П.П. Опитвам се да намеря някакъв твой мейл, но никъде не откривам. Съжалявам, че пиша тук... моля те, да ми пратиш някаква връзка с теб: на tsvetkashka@gmail.com (malukindian) или Ръкоделницата :))

    Великолепен ден!!

    ОтговорИзтриване